Projekt Mega Misja jest z nami od września
Projekt Mega Misja jest z nami od września. Co tydzień uczymy się nowych umiejętności, zyskujemy wiedzę na temat działania nowoczesnych mediów. Ostatnie dwie kompetencje jakie nabywaliśmy dotyczyły etyki i wartości w komunikacji i mediach oraz ekonomicznych aspektów działania mediów. Rozmawialiśmy na temat prawdziwej przyjaźni, mediach i nowych technologiach, które to dają nam ogromne możliwości komunikacyjne. Dzięki nim poznajemy różne osoby z całego świata i możemy pielęgnować nasze przyjaźnie również na odległość. Lepiej rozumiemy, że komunikacja za pomocą mediów, to wciąż komunikacja międzyludzka, która wymaga szacunku i empatii. Wiemy co to kampanie społeczne. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jak wyglądają takie kampanie, czego mogą dotyczyć oraz jak za ich pomocą można zmieniać świadomość dotyczącą ważnych problemów. Dzieci definiowały słowo „komunikat”, wcielały się w role nadawców i odbiorców podczas scenek. Miały też okazję wziąć udział w grze ukazującej finansowe aspekty związane z korzystaniem z mediów. Drużyna graczy zdobywała punkty, udzielając odpowiedzi na pytania, za które usługi i produkty powiązane z mediami płacimy, a za które nie. Rozmawialiśmy o różnych sytuacjach, w których trzeba zachować szczególną czujność w użytkowaniu mediów. Na zajęciach dotyczących reklamy tworzyliśmy różnorodne plakaty. Dzieci miały szansę zorientować się w kierowanych do nich - jako odbiorców - przekazach, a także spojrzeć krytycznym okiem na otaczające ich na co dzień reklamy.
Koordynator: Karolina Szczepaniak
Link do galerii: